تفاصيل وظائف إدارية فى الجامعة الالمانية

تفاصيل وظائف إدارية فى الجامعة الالمانية

Admin Assistant for GUC
About us
The German University in Cairo/Deutsche Universität in Kairo has been established in 2002 in cooperation with the State Universities of Ulm and Stuttgart, under the patronage of the Egyptian Ministry of Higher Education, the Ministry of Science, Research and Arts, State of Baden- Württemberg, Germany, and supported by the German Academic Exchange Service (DAAD), the German Embassy in Cairo, the Arab/German Chamber of Industry and Commerce (AHK), the Federal Ministry of Education and Research, Germany, The State University of Tübingen and The State University of Mannheim.

The German University in Cairo is an independent, non-profit oriented Egyptian private institution, managed by a consortium of Germans and Egyptians with the vision of building a leading center of excellence in teaching and research that will effectively contribute to the general welfare nationally and internationally and endeavor the scientific, technical, economic and cultural cooperation between Egypt and Germany.

Job Description
Manage the cycle of GUC-CCE (Centre of Continuing Education) registration & administration
Internal communication with different GUC stakeholder
Establish archiving system, data base for GUC-CCE
Responsible for follow up on communication with different stakeholders
Follow up on evening classes
Run monitor and evaluation tools for the classes
Manage telephone inquiries by different stakeholders
Assist in operational daily work, marketing work, and sales activities of the Center
للتفاصيل والتقديم | من هنا

لأحدث الوظائف وايام التوظيف المفتوحة تابع قناة شغل علي تليجرام من هنا
وظائف قد تهمك ،
تدريبات فى بنك HSBC
وظائف فى شركة العربية للطيران
وظائف سكرتارية فى سنتر شاهين
اعلان وظائف الجهاز المركزي للتنظيم والادارة

تعريفات الإدارة
الإدارة تعتبر من العلوم المهمة لإنجاز الأعمال ويوجد نظريات مختلفة بالإدارة وسنقوم باستعراض بعض التعاريف التي وضعها كبار علماء الإدارة:
فردريك تايلور Frederick Taylor: الإدارة هي القيام بتحديد ما هو مطلوب عمله من العاملين بشكل صحيح ثم التأكد من أنهم يؤدون ما هو مطلوب منهم من أعمال بأفضل وأرخص الطرق.
رالف دافيز Ralph Davis: الإدارة هي عمل القيادة التنفيذية.
جون مي Jone f.me: الإدارة هي فن الحصول على أقصى نتائج بأقل جهد حتى يمكن تحقيق آقصى سعادة لكل من صاحب العمل والعاملين مع تقديم أفضل خدمة للمجتمع.
هنري فايول Henri Fayol: تعني الإدرة بالنسبة للمدير أن يتنبأ بالمستقبل ويخطط بناء عليه، وينظم ويصدر التعليمات وينسق ويراقب.

مجالات الإدارة
مستويات الإدارة: 1) الإدارة العليا. 2) الإدارة الوسطى “التنفيذية”. 3) الإدارة الدنيا “المباشرة”.
ترتبط الإدارة بجميع الأنشطة الحياتية والمجتمعية، وفي الواقع يمكن تصنيف الإدارة على أساس الهدف من النشاط (اجتماعي خدمي ـ مادي إنتاجي) فتصبح الإدارة بذلك نوعين:
إدارة الأنشطة ذات الهدف الخدمي الاجتماعي (إدارة القطاع الحكومي أو الإدارة العامة)،
إدارة الأنشطة ذات الهدف المادي الإنتاجي (إدارة القطاع الخاص وإدارة الأعمال الإنتاجية).
أما ما يذكر أدناه فما هي إلا مجموعة من الأساليب والطرق الإدارية التي يستخدمها المدير عند الحاجة بل أنه في الواقع العملي قد نجد الكثير من المدراء يجهلون هذه الأساليب والطرق ولم يسبق أن استعانوا بها في حياتهم العملية، خصوصا إذا كانت معلومات أو تحليلات جديدة.

error: Content is protected !!